Saturday 31 December 2011

maju lah bahasa untuk negara

sepatutnya petang-petang yang hening ditambah dengan suasana yang sunyi sepi ni patut aku gunakan untuk study memandangkan final exam pun just around the corner. tapi apakan daya, aku masih tak sedar diri lagi. tak, aku dah study sikit pagi tadi :p orang kata, biar sikit, asalkan istiqamah. lama-lama habis la. hehe. aku tak tau dari pukul berapa aku ngadap laptop nie,  dan sedang asyik aku menyelongkar mukabuku aku yang semakin membosankan tue, aku terklik la satu link ke blog nie. dari blog nie ke blog lain dan ke lain dan seterusnya. dengan tidak disengajakan, aku pun terjumpa lah satu blog yang boleh dikatakan hangat jugak la tapi memandangkan aku yang lambat tau pasal nie, maknanya tak berapa hangat la kan sekarang nie. tapi dah alang-alang kan, nak jugak la aku luahkan apa yang tersirat dan tersurat.alkisahnya macam nie..

ye, aku tau dia hensem -_-

blog nie dimiliki oleh seorang perempuan yang baru saja buat blog. aku tengok pon ada satu entry ja, tapi entry beliau sangat hangat di pasaran sebab walaupun baru satu entry, tapi beliau dah berjaya mencari komen-komen yang beribu riban dalam 2ribu ++ jugak la. entry dia just cerita pasal kejelikan beliau terhadap artis-artis korea yang aku rasa memang mempunyai peminat-peminatnya yang tersendiri la kan. aku pun minat jugak tengok cerita korea nie, tengok video klip dorang yang menari-nari bagai dan lagu-lagu yang iramanya agak menusuk kalbu, tapi tengok ja la. takda lah sampai fall in love dengan makhluk-makhluk tersebut. hehe orang kata besederhanalah dalam segala hal kan. lagipun, boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagi kamu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagi kamu. kan kan kan? okey berbalik pada cerita aku tadi, disebabkan entry dia yang biasa-biasa ja tue, maka, ramailah peminat-peminat artis-artis korea nie turun padang memaki hamun beliau. sampai ada yang ugut bunuh, nak toreh muka dia dan bagai lah. aku pun naik takut tengok komen-komen yang mendebarkan tue. psiko sungguh die hard fan kpop nie. tapi rupa-rupanya tuan punya blog tue adalah penyamar. dia curi gambar budak perempuan tue dalam mukabuku and then cipta satu identiti yang mengatakan bahawa budak perempuan tue la tuan punya blog tue. kesian, tak pasal-pasal kena maki hamun dan diugut sedangkan orang lain punya kerja, orang lain yang teruk. sebab tue la, banyak kesan buruknya kalau kita letak gambar dalam mukabuku dan approve kawan yang tak dikenali. AWAS! JANGAN BIARKAN DIRI ANDA MENJADI MANGSA YANG SETERUSNYA...

tapi tapi tapi..saya rasa yang nie lagi ohsem ^_^

kes nie pun dah jadi kes polis pun, kesian budak perempuan tue, ketakutan dia. tapi kan..tapi kan.. dari apa yang aku tengok la, dari komen-komen yang memang tak menunjukkan langsung identiti sebagai seorang bangsa melayu yang terkenal dengan kesopanan dan kesusilaannya tue kan, rupa-rupanya ramai yang terdiri dari budak-budak umur 10-18..alahai, muda lagi, tapi brutal beb. siap boleh main ugut-ugut bunuh lagi. sebab apa..? pasal kpop la. remeh ja pon.

tapi kalau tengok la kan, tak kisah la lelaki ke perempuan ke, ramai yang macam dah terpengaruh dengan artis korea nie, rambut nak kaler-kaler, mata nak kaler-kaler. terpulang la kan. tapi, bagi aku lelaki melayu nie lagi hensem dari artis korea. fake ja yang banyak muka dorang tue, heh.. ingat takde ka artis melayu yang hensem..? adyputra..? aaron aziz..?



siapa bilang lelaki melayu tak hensem?
tak menarik hati?
tiada memikat.. ^_^v
wassalam :)

5 comments:

leeloo3173 said...

ntah~ ak hensem diorg tade lak nk minatt~

KG said...

ang nsem..? kompius..~

leeloo3173 said...

cess....ko xmenyedari lg ka betapa encem nya kwn mu ini...ko perlu tambah mata lg rsanya~

KG said...

adakah anda dua alam..?

leeloo3173 said...

hehehehehehehek....kalau nk tawu meh check dlm sluar ak :P