Tuesday, 24 May 2011

si cantik vs si pemalas

dengan nama Allah

tadi aku gi la jalan jalan kat forum forum kan, tengok tengok yang mana bes...he..he..he...pehtue aku terjumpa la satu post nie pasal si cantik vs si pemalas...tue yang terasa nak tulis nie...he..he..he..

sebelum tue jom la kita semak yer wahai perempuan perempuan di luar sana sama ada anda nie sorang yang macam mana..?

aku bukan nak menidakkan kehadiran lelaki dalam entri nie tapi seperti yang kita semua maklum kan kerajinan sering dikaitkan dengan perempuan dan kemalasan sering dikaitkan dengan lelaki...tapi bukan semua lelaki la kan...sesetengah ja...


ok jom semak anda dalam kategori mana..:P


  • anda cantik tapi anda pemalas [err kompom bukan aku...he..he..]

  • anda cantik dan anda sorang yang rajin [rasanya macam aku ja...ha..ha..ha..perasan]

  • anda...(sedap mata memandang la kan, takde la cantik sangat) dan rajin [sejuk perut mak aku ngandungkan aku :P]

  • anda memang tak comel langsung dan memang pemalas tahap apa ntah...[dah sah sah and kompom bukan aku]



hah anda dalam kategori mana..? jom semak 


bangun kul 7, sah terlepas subuh...

bangun tidur


ok pagi pagi memang kita kena bangun awal kan...nak solat subuh...mana boleh tinggal..dosa ooo...ok dah pass bangun awal..tapi lepas solat tue apa yang kita buat...? sambung tidur balik..? kalau yang bergelar student student u tue tak payah nak tipu la kata tak pernah tidur lepas subuh...ha..ha...sesetengah ja bukan semua orang...besa la malam malam sibuk tengok muvie la, buat esimen la dan 1001 macam lagi la yang kita nak buat kan.....macam dah takdak siang da...bagi remaja remaja pula, mungkin dorang pikir camni, "tak remaja la kalau tidur awal"...ha..ha..sebenarnya lepas subuh nie tak elok tau nak tidur tidur balik nie....orang kata nanti rezeki lari....bukan setakat rezeki lari, tapi kalau ada kelas pagi tue kompom terlepas gak...so janganlah kita amalkan tidur pagi pagi nie...muka pun nampak kemasai [macam muka tak bermaya la] ja...




macam nie la keadaan baju aku tiap kali hujung minggu menjelma..he..he..
basuh baju


hurm rasa rasanya kan berapa kali kita basuh baju dalam seminggu tue..? tiap tiap hari [kompom tipu]..? ka seminggu sekali..? ha..ha... tepuk dada tanya baju la...kadang kadang ada jugak spesis orang yang suka pakai baju yang sama berulang ulang kali nie...kalau busuk sembur la dengan one drop perfume...hilang lah semua kebusukan yang terlekat di baju anda tue....err aku rasa aku tak penah buat lagi nie...bukan apa, kalau pakai baju berulang ulang kali nie sampai dua tiga hari tak basuh nie tak rasa macam melekit lekit ka...? tak selesa doh....tapi bagi kebanyakan student student dekat u nie dorang kumpul baju seminggu tue bukan apa, sebab boleh basuh guna mesin...rm2 sekali basuh...berbaloi baloi...nie bukan kategori pemalas tapi nak jimat masa...ingat student nie tak sibuk ka..? sibuk oo..ngalahkan menteri lagi....so bagi yang suka pakai baju 2 3 hari sekali tue rajin rajin la basuh..mungkin anda tak dapat bau badan anda sendiri tapi bagaimana dengan orang orang di sekeliling anda...?


wah hebat oo katun nie masak..tak rasa tercabar ker..?
memasak


kalau la kita tanya kebanyakan permepuan zaman sekarang nie kan, mesti ramai yang kata tak reti masak...sibuk menuntut ilmu la....dan 1001 satu macam alasan yang dorang bagi..[sama la macam aku :P]..bukan apa sebenarnya aku akui jugak la sebagai sorang perempuan yang sejati + tulen, memasak nie memang penting...tak semestinya kita tengah belajar, bekerja or sebagainya kita tak perlu masak kan..? nanti kalau kawen, takkan nak bagi hubby makan bungkus ja..? mesti la dengan air tangan kita kan..he..he..sekurang kurangnya pandai masak nasik ngan goreng telur pun da cukup bagus tau....tambah ngan kicap...pergh sodap..sodap....ha..ha...so, bagi sapa sapa yang rasa dia tak pandai memasak tue, rajin rajinkan lah turun ke dapur...tengok macam mana mak anda masak yer...hi..hi..hi..


hurm rasanya setakat nie ja la kot kita semak diri kita sama ada kita nie rajin ka pemalas...aku tak suka sangat buat entri panjang panjang nie...:P
wassalam :)

9 comments:

zacky ~786~ said...

hehee..~ btol tu.. psl tido tu den terase... da mcm xde siang nak settle sume kje bagai.. sume nk buat waktu mlm.. huhu

Mohd Yusuf said...

errr, sapa la yg tak basuh baju tu, siap sembur dgn perfume lagi....heheheee

keroro said...

zacky : sesetengah org lebey selesa berjaga mlm2 sbb rasa tenang n sunyi nk wat kerja kan...so ikut keselesaan individu tue la..:P

yusuf : err pnh dgq x pepatah melayu ada mengatakan "siapa mkn cili, kompom sakit perut kn..? hehe :P

iniialahaku said...

bangun pagi...mmg fail...hehe

keroro said...

inilahaku : haha tabiat bruk mmg cepat lekat :p

nohoho =) said...

normal tu basuh baju seminggu sekali...tapi kalau baju sikit kene lagi kerap basuh...

keroro said...

nohoho :) : betul3 tapi ada gk spesis rajin basuh bju tiap2 ari...cuma jrg ja kita nk jumpa spesis2 mcm nie..:P

princess ugly duck said...

hmm, selalu bangun lewat muka jadi kemasai..hmm, sapa yg terasa???..kuikui..

keroro said...

princess : adakah anda terasa..? hehe