Friday 13 January 2012

puan yang tak dikenali

assalamualaikum.

hari nie aku rancang dengan kawan aku nak pergi ambik baucer rm200 dekat fakulti sebab hari nie hari last ambik baucer tue. hajat hati nak beli novel. hahaha  sebab aku rasa kan selama nie, aku beli buku tak sampai pon rm200 tue.. aku fotostat ja sebab murah kan. standard la aku sebagai pelajar yang mengharapkan ptptn ja nie.. tak payah la nak citer pasal cetak-cetak rompak dan hak cipta dekat aku sebab kan, ramai ja yang buat macam tue.. aku tak ingat lec aku yang bagitau ka atau aku yang terbaca kat buku ntah, yang mengatakan sebenarnya pihak penerbitan akan mengeluarkan buku yang hanya menelan kos paling maximum adalah sebanya rm20 sahaja untuk sebuah buku tebal yang rak tue. dan cer tengok berapa harga yang dia jual kat kita? mahal kan? cekik darah betul. hahaha tapi bagi orang-orang yang cintakan ilmu tue, apalah sangat duit tue nak dibandingkan dengan nilai sesuatu ilmu tue kan.. chewah
Photobucket



tadi hujan. tapi memandangkan hari nie hari last, aku dengan kawan aku tue redah ja la. lagipun lama jugak rasanya aku tak main hujan nie. haha ramai kembali ke zaman muda pulak. dah sampai fakulti, ambik baucer, kami pun balik la. dalam perjalanan balik tue, kami terserempak dengan junior. aku selalu nampak junior nie time makan dekat kafe kolej, kafe cancelory. tapi dia tak pernah tegur aku. dia tak kenal aku T_T nak dijadikan cerita, dia tegur kawan aku ja. mata dia pandang kawan aku ja.
Photobucket



saat tue baru aku tersedar dari lena yang panjang. sebelum nie aku tak rasa apa pun. tapi kan. tapi kan. sadis jugak rasanya bila junior tidak mengenali diriku ini. jadilah diriku puan yang tak dikenali.. hahahahaPhotobucket



sebenarnya kan ada bagus dan tak bagusnya jadi puan yang tak dikenali nie. acece ayat penyedap hati yang sedang gundah gulana. kebaikan yang aku dapat daripada pengalaman aku menjadi puan yang tak tak dikenali nie adalah, senior-senior aku tak kenal aku ( dengan senior aku bukan seorang puan ) dan bila mereka tak kenal aku, kesalahan yang aku buat secara sengaja ataupun tak sengaja tidak akan diperasan! mungkin disebabkan muka aku yang kelihatan baik dan innocent ja kan, dan mulutku yang kurang petah berkata-kata bila dihadapan orang ramai, telah menjadikan aku seseorang yang kehadirannya langsung tidak disedari T_T ok lah tue kan sebab aku nie spesis suka mengelat sikit. hehe itulah ciri-ciri orang yang tak dikenali. kalau dikenangkan la kan, aku pun bukannya kenal pun kebanyakkan senior-senior aku tue. mesti mereka pun mengalami perasaan seperti aku. wah sadisnya hidup kami :(
Photobucket


ketidakbaikannya pulak kan, kes dekat atas tadi la. sampai hati junior aku tak cam aku. walaupun time tue aku tengah jalan dengan geng-geng aku. walaupun time tue aku pakai baju rasmi. adakah aku tidak layak untuk dikenali? please.. tell me why? tapi. biarlah. biarlah aku terus jadi puan yang tak dikenali. -_-
Photobucket




wassalam :)

5 comments:

Anonymous said...

kesiannya kat PUAN ni..orang tak tegur pon..ingatkan orang nak ngorat kwan PUAN..

KG said...

hahaha kisah hidup seorg puan yg sadis..

leeloo3173 said...

bagi dier 10 len kali kompem ingat smpai bila2 hehehe

KG said...

aku puan yg berhati baik.. muahahaha

leeloo3173 said...

silap...
ko puan yg kena buli.. muahahaha