Friday 13 January 2012

menarik rambut keluar dari longkang

assalamualaikum.

selalunya tiap kali kita mandi, selalunya dekat shower tue kan, sebab kat kolej aku tempat mandi dia shower ja. makhluk makhluk yang pelik ja suka mandi dalam jamban... macam mana la mereka boleh mandi dalam jamban, tempat orang buang sisa toksik selepas seharian berhempas pulas menyimpan toksik dalam badan... ok taknak bayang sebab tak best pon.. memualkan..


sambung balik, kalau kita perhatikan la kan, dalam bilik shower tue ada lubang yang ada jaring tue kan, aku pun tak tau la nak panggil apa.. jap nak cari gambar..


fokus pd anak panah ok.. yg tue la yg aku nak cakap tp aku xtw nama dia...

yang dekat atas tue la, yang aku bulat dengan anak panah tue.  perasan tak, tiap kali mandi, kalau bagi asrama perempuan yang kebanyakannya berambut panjang , mesti dekat longkang tue ada lebihan-lebihan rambut yang keguguran.. kadang-kadang bila sampai turn kita nak mandi, mesti kita terfikir, nak tarik atau tak rambut nie, kalau tarik, geli.. jijik.. tapi kalau tak tarik, bila kita mandi, aliran air takkan dapat mengalir dengan sempurna sebab longkang dia dah tersekat dengan gumpalan-gumpalan rambut tadi. dan tempat shower tue akan bertakung.. lagi jijik..


jadi kesimpulannya, berpura-pura la buat amal jariah  tarik gumpalan-gumpalan rambut tue sebab taknak bagi air bertakung dan selesa nak mandi tanpa terpandang rambut yang berselirat.


maka bermulalah operasi menarik rambut dalam longkang. rambut jangan putus, tangan jangan geli. tarik..tarik..tarik.. entah bila nak habis.   tiba-tiba teringat satu magic yang badut dalam tv selalu buat. dia pegang topi panjang dia, dan tarik something dari dalam topi. kita pun berdebar-debar menanti apakah yang akan keluar dari dalam topi buruk dia tue. detik demi detik berlalu. mata pun tak terasa nak kenyit-kenyit demi melihat magic si badut itu . tiba-tiba. TADA!!! keluarlah kain-kain yang colourful..!!!


xjumpa badut nsem :(

jadi la keluar kain pun, dah itu ja yang mampu simpan dalam topi. hahahaha dan setelah selesai badut tue tarik kain-kain yang bersambung-sambung dari topi dia, penuh tempat tue dengan kain yang berwarna warni..

agak2 mcm nie la kot

cantik kan ? penantian kita untuk melihat bilakah kain-kain yang bersambung-sambung itu habis ditarik pun berakhir. bila melihat ruang di sekitar yang dipenuhi kain-kain yang berwarna warni, baru terperasan. banyak jugak kain yang boleh muat dalam topi kecik nie. -_-


dan kembali ke alam realiti.. di mana tiada badut dan kain yang berwarna warni. yang ada hanyalah diri kita yang baru nak mandi dan masih tersadai di tempat shower untuk menarik rambut gugur yang banyak. kelihatan  dalam tangan  hanyalah gumpalan rambut-rambut yang jijik.. eeeii yark! bila dah buang rambut tue, boleh lah mandi dengan perasaan yang tenteram. ( aku try search google nak cari gambar rambut, tapi keluar gambar lain pulak. tak jadik la nak taruk gambar rambut )


hidup ini sesuatu yang menyeronokkan bukan?  Photobucket




psss---> entry lama sebenarnya. tapi tersadai dalam tempat simpanan. :P

wassalam :)

5 comments:

Anonymous said...

salam...
tak silap aku rupa bilik mandi ang bukan macam tu kan..hahaha

rasanya aku tau rmbut sapa yang banyak tu...kekeh

KG said...

wslm..

mmg la bukan.. aku carik dlm google ja... haha

yela2 termasuk rmbut aku sekali la..ish

leeloo3173 said...

ei geli >.<
ak kuis guna kaki jew bg rerambut berkenaan ke tepi...
tue keje macik cleaner nk bersihkan...
muahahahahaha
macik cleaner kami rajin, tiap2 hari dier cuci toilet :P
dan pacik potong rumput pown rajin gak...
arghhh!!!! ok tue ak mencix!

KG said...

biaq la dia nak rajin potong rumput pon...
bes pa pagi2 buta tgh sedap tidoq terdengar alunan merdu dari mesin pemotong rumput... hahahaha

leeloo3173 said...

ak lebey rela kalau ko yg menyanyi memanggil ujan...
at least lena gak tido time sejok2 T__T