Tuesday, 14 June 2011

andai aku seorang gengster

dengan nama allah

orang selalu kata muka aku nie muka baik, skema and innocent.. dorang cakap tak mungkin aku akan buat jahat...haha

tapi kan kalau lah satu hari nanti aku melakukan sesuatu yang maha dasyat, contohnya aku jadik gengster ke (walaupun aku tak suka aksi2 yang ganas), minah rempit ke (walaupun aku tak pernah menaikkan kedua2 tayar motor time bawak motor tue), apa2 ja lah kan yang ganas2 and brutal, apa perasaan dorang hah kalau tengok aku macam tue..? mesti terkejut tahap durian kan..? haha lawak ja...aku takmau la jadik jahat tapi kalau nakal skit2 tue nak buat macam mana kan...

persoalan aku kat sinilah kan, kalau muka seseorang itu baik, dia tak pernah buat jahat kah..?

macam mana pulak kalau muka seseorang tue nampak jahat dan ganas..? dia selalu buat jahatkah..? tak pernah buat baikkah..?

tak semestinya kan..?

masyarakat lani suka sangat menilai seseorang tue melalui luarannya...

aku banyak mengalami situasi yang macam nie, yang mana aku tengok seseorang tue garang dan mungkin jahat kot, tapi bila lama2 aku kawan dengan dia, aku rasa baik pulak...hehe tue la orang bilang, tak kenal maka tak cinta...bila dah kenal, jadik rapat pulak...toing..toing..toing...

so, aku nak gitau kat sini lah, kita tak boleh nak pandang luaran seseorang tue saja, kita kena la kenal hati budinya...tapi jangan risau, walaupun muka aku nie nampak baik, tapi hati aku pon baik jugak...toing..toing..toing... :)
wassalam :)

5 comments:

deeya said...

eh ! kalau cam tu lah same lah kite .. aku memang muke baek . dalaman aku juga baek .. marilah kita berkawan sayam . jangan takot ! aku memang betol2 budak baek . keh3 !!

nohoho =) said...

boleh caye ke baik ni...haha

keroro said...

deeya : tiba2 aku rasa takot plak ko ckp mcm tue...haha semacam ja ayat ko tue..:)

keroro said...

nohoho :) : persoalannya di sini bukan boleh caya atau tak tapi memang betul2 perlu percaya...haha

cik azeya said...

orang cakap, muke saye baik. tapi yg sebenarnye, saye jahattt. harhar.

yg penting, kenal dalaman dulu. luaran tak penting. hee.