Sunday, 14 August 2011

orang islam tak boleh murtad

hurm 2 3 hari nie kecoh pasal JAIS gi serbu sebuah gereja yang kononnya membantu golongan golongan melarat dan pesakit HIV dan AIDS... dan golongan golongan tersebut dikatakan terdiri daripada umat islam sendiri... nak tau lebih lanjut, boleh lah baca kat sini ...

dan dikatakan lepas dapat bantuan kat situ, kebanyakan mereka murtad ..?

macam mana boleh jadi macam nie ..?

lemah sangat ker akidah umat islam zaman sekarang nie..?

senang senang ja nak murtad...

tunggu dulu.... kita tak boleh nak salahkan mubaligh mubaligh kristian tue 100 peratus...



ok aku nak kongsi satu citer nie... nak tau jugak apa pendapat korang...

dalam sebuah kampung nie, ada la sebuah keluarga yang beragama kristian yang miskin lagi melarat... keluarga nie jenuh dah gi mintak bantuan kat NGO kristian la, kat kawan kawan dorang yang beragama kristian la, tapi langsung tak mendapat perhatian pihak pihak yang terbabit.... malah dorang telah dihina, dicaci dan dimaki semaki makinya..

lalu, pada suatu hari, datang sebuah badan  NGO islam , tanpa mengira bangsa dan agama, terus ditolongnya keluarga tersebut.. diberi bantuan makanan, pakaian dan duit belanja untuk meneruskan hidup...

keluarga kristian tersebut pon terharu la.. tak sangka kan, dalam dunia nie, masih ada lagi yang care terhadap dorang...

tak lama selepas tue, maka bertukarlah mereka daripada agama asal mereka iaitu kristian kepada islam....

kenapa dorang tukar agama..?

kerana dorang terharu dan tertarik dengan ajaran islam yang berbuat baik terhadap agama lain ...

ok dah habis citer... nak sama tak dengan apa yang berlaku tue..?

lagipun...

akidah memang tidak memerlukan duit..tapi untuk menjaga akidah memang perlukan duit andai kata iman kita senipis bawang....

salam ramadhan yang ke 14 :)
wassalam :)

6 comments:

Asakura said...

betul jgk tu... org Islam kena byk menunjukkan sifat-sifat mulia supaya org ramai tertarik dgn Islam...

Rohaizam Rosli said...

btol3.... huhuhu~~~

sergeant keroro said...

setuju dengan ayat last tu :)

Syuxer said...

nak wat camner..bila iman dah lemah,akidah didagangkan nilai paling rendah..

orang islam sendiri tak nak bantu, maka tak hairanla murtad adalah satu tradisi yang semakin membiak pesat di malaysia walaupun negara kita dikenali sebagai negara islam..huhu..

keroro gouro said...

hurm kalau org islam sendiri nak memaki org islam ..
so agama lain pon mula la amek kesempatan ..:)

Encik JI said...

murtad mcm dh jadi perkara biasa di Malaysia.

melayu muslim terlalu bijak mncri khdupn dunia tnpa mmkirkan akhirat.