Thursday, 25 August 2011

lelaki patut bagi sokongan !

as salam...

perempuan : awak, silalah rasa puding saya ni. kali pertama buat. tak tau lah sedap ke tak.


lelaki : (sambil merasa puding tersebut ) tak sedap langsung..

perempuan (dalam hati)
kurang asam. penat penat aku masak, boleh kata tak sedap. tak reti nak hargai langsung. jangan harap aku nak masak kat ko lepas ni !


*************

bulan puasa ni, aku rasa ramai perempuan yang belajar masak kan. tak kisah la masak untuk juadah berbuka ke, atau dah mula bakar kuih atau kek untuk hari raya nanti ^_^ . bila memasak tu, kadang kadang menjadi, kadang kadang tak. jadi, sokongan moral dari orang sekeliling amat penting !

aku benci betul dengan lelaki macam kat atas tu. kenapa ? sebab beliau langsung tak reti nak hargai penat lelah perempuan tersebut. walaupun tak sedap, tak perlu lah berterus terang sangat. masih ada ayat lain yang aku rasa manis dan tidak menyakitkan hati.

contoh ayat lelaki yang menyedapkan hati :

lelaki : puding awak ni sedap. tapi kalau awak bla bla bla lagi sedap. lagipun ni kali pertama awak masak kan. not bad. ^_^

perempuan : ye ker ? hehe (dalam hati) aku berazam nak masak lebih sedap lepas ni !)


********

sebab apa perempuan zaman sekarang tak reti masak ?
soalan senang. bagi aku, sebab lelaki tak reti bagi sokongan. lelaki suka cakap ayat yang kejam kat perempuan. tak kisah lah lelaki tu ayah ke, abang ke, adik ke, kawan ke, pakwe ke, semua sama saja. haha sesuka hati aku ja nak salahkan lelaki. bukan apa. aku rasa ayat lelaki ni lebih berbisa daripada ayat perempuan. perempuan, bila bercakap, jarang menyakitkan hati orang. haha macam tipu ja -_-

puding yang sedap dan menjadi ^_^

entri tak berkaitan dengan orang yang masih hidup atau yang dah lama meniggal dunia. salam ramadhan yang ke 25 ^_^

keroro gouro : adik lelaki aku cakap puding karamel yang aku buat tak sedap dan ianya amat menyakitkan hati aku. cis, tak suruh makan pun T_T


wassalam :)

19 comments:

♥ MS ♥ said...

LELAKI mmg kadang-kadang menyakitkan hati . selalu kena buli dekat sekolah. HAHAHA. ---------" P/S: mmg ramai permpuan tak reti masak sekarang. sebab utama, lelaki tak pandai rasa. tapi pandai komen+mengutuk. HAHA

difficult easy. said...

alala jangan sedih eh. :) tak pe tak pe. nanti try lagi. hee.

keroro gouro said...

MS : ye2 betul2.. setuju ngn anda.. haha lelaki mmg xpandai nak merasa.. haha

keroro gouro said...

difficult easy : haha xsedey pon.. saja wat gegeh2 sikit.. haha :)

Encik JI said...

haha. mmg btol pn. cmanela bila dh ad bini nanti. kekeke. kna bljr jd romntik skit

keroro gouro said...

encik ji : tau xpa.. kesian kt pompuan asyik makan hati ja ngn laki.. hehe :)

Asakura said...

Tapi nanti kalau laki puji tipu, pompuan kata laki penipu plak...biar jujur lagi bagus...he3

keroro gouro said...

asakura : bkn suruh menipu..suh bg sapot ja..
ang mmg xlayak nak jadik suami yg romantik...
haha :)

.izzati liyana. said...

betul lah. perempuan kalau ckp pandai cover sikit. laki main lepas je.

lelaki terutamanya suami patut ah bagi sokongan kat kaum wanita yang memasak ni. ingat senang ke. cube suruh mereka kupas bawang ke ape ke. kena hargailah usaha org lain yg buat utk kita kan.

PaK PiS said...

klu pak pis bedal smpi abes.. pak pis bedal jek klu mknan free..huhu

keroro gouro said...

izzati liyana : setuju dgn anda... nie lepas pi merayap ntah kemana, balik nak makan yg sedap jah..
haha :)

keroro gouro said...

pak pis : hehe mkanan free kn, sapa xnak.. :)

FyzaLovato said...

kikiki kebetulan wak. sy pon buat entry pasal xreti masak. sy lagi teruk masak pon xreti. asyik xsedap je =.='

.izzati liyana. said...

tahu takpe..pastu complain. haish. cubalah ringan-ringankan tangan membantu ke kan

fa-in said...

same here..abg sy suka nak komplain kalu sy masak. padahal sedap tuu. hehe~

keroro gouro said...

fyzalovato : hehe mula2 mmg xsedap.. lama2 sedap lah tuh... :)

izzati liyana : setuju ngn anda.. lelaki sgt pemalas nak bantu wanita.. haha :)

fa-in : tue nk salahkan pompuan xreti masak kn ? hehe :)

.izzati liyana. said...

thanks comment entry saya. saya selalu balas kunjungan. tapi takde entry baru pulak. hehe. mesti busy nak raya kan ni? selamat hari raya. :)

Syuxer said...

hahahah patut la ada kaitan ngan entri..rupa2nya adik kritik teruk puding awk wat ye hehe..;p..

biasanya yang laki kritik direct tanpa insuran tuh agaknya terlalu jujur orang agaknya hehe..kalau jenis penyayang..pasti akan beri semangat..

famimahat said...

dilema jadi seorang lelaki adalah:
otak lebih 'fizikal' dari 'verbal'.

bila bertembung, dengan wanita yang banyaknya 'verbal' dari 'fizikal',

mcm nilah jadinya.

lagi2 bila lelaki tu lurus atau honest sgt.

~

yang baru baca entri ni,

FahmiMahat